مدیریت منابع انسانی در استارتاپ چه نقشی دارد ؟

مدیریت منابع انسانی در استارتاپ چه نقشی دارد ؟

سلام به دوستان و همراهان گرامی استارتاپونه

در این مقاله همراه ما باشید تا به این بپردازیم که منابع انسانی در یک کسب و کار و استارتاپ چه نفشی دارند و هر فردی که در این قالب در استارتاپ مشغول است باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشد تا بتواند به بهترین شیوه در استارتاپ موثر باشد و با عث حرکت آن به سمت جلو گردد .

جالب است بدانید که در انجام وظایف و نقش هایی که منابع انسانی در استارتاپ به عهده دارند مدیر بیشترین تاثیر را دارد چرا که او کسی است که به طور مستقیم برای هر فرد به عنوان یک مهره در تیم استاتاپی وظایفی را وضع می کند و تحت نظارت مدیر است که کارهای یک تیم انجام می شود و با وجود یک مدیر کارآمد بی شک افراد تیم هم به همین شکل اثرگذار خواهند بود .

در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم منابع انسانی و عملکرد آن ها چگونه روی تیم تاثیر گذار خواهد بود .

تاثیر مدیریت منابع انسانی از نظر اخلاقی

بی شک رعایت مسائل اخلاقی یکی از مهم ترین عواملی است که به پیشرفت یک کسب و کار و استارتاپ کمک می کند .

اگر منابع انسانی افرادی باشند که در کار و حرفه ی خود اولین شرط را رعایت این مسائل در نظر بگیرند بی شک استارتاپ چندین قدم جلوتر خواهد بود .باید دقت داشته باشیم که همواره اگر منابع انسانی اخلاق حرفه ای و کاری داشته باشند و همواره در مواجه با مشتری و ارباب رجوع به بهترین شیوه خدمت رسانی کنند آن کسب و کار به سمت موفقیت حرکت خواهد کرد .

و برعکس این جریان هم وجود دارند در یک استارتاپ منابع انسانی که قوانین را نقض کنند و باعث ایجاد مشتری های ناراضی شوند پایه های استارتاپ را متزلزل خواهد کرد و طولی نخواهد کشید که باعث شکست قطعی استارتاپ خواهند شد .

پس همواره لازم است که هر فردی که در قالب منابع انسانی مشغول به فعالیت است قوانین را به خوبی بررسی کند و در طول فعالیت ، خود را متعهد به رعایت آن ها نماید . بنابراین باید با مدیریت منابع انسانی تاثیر مثبتی را در این زمینه داشت.

مدیر منابع انسانی با چالش هایی مواجه خواهد بود که در ادامه به آن می پردازیم.

یکی از این چالش ها ایجاد سیستم پاداش است که باعث پیشرفت کاری خواهد شد .در یک استارتاپ نیروهای انسانی نباید این حس را داشته باشند که در یک محیط کاری کاملا خشک و جدی کار می کنند و نقش یک ربات را دارند . مدیر منابع انسانی لازم است این حس را در منابع بدست بیاورند که باتلاش بیشتر پاداش دریافت خواهند کرد .

پیدا کردن افراد مناسب

در یک استارتاپ خیلی مهم است که در گزینش افراد سعی کنیم بهترین افراد را استخدام کنیم که در زمینه ی کاری که باید فعالیت کنند بهترین نقش را ایفا کنند و برای این امر لازم این که نحقیق در رابطه با هر مهره به عنوان فرد شاغل در استارتاپ انجام شود . اقراد زیادی در هنگام جذب نیرو به استارتاپ شما مراجعه می کنند که شما به عنوان مدیر منابع انسانی باید تمام افراد را درجه بندی کنید و افرادی را استخدام کنید که بیشترین نزدیکی را به اهداف شما داشته باشند .

 در انتها باید به این موضوع اشاره کنیم که افراد باید در استارتاپ احساس رضایتمندی داشتهش باشند و تنها دراین صورت است که شما میتوانید به عنوان یک مدیر منابع انسانی نقش خود را به بهترین صورت ایفا خواهند کرد .

ازینکه با سایت استارتاپونه همراه ما هستید از شما ممنونیم لطفا نظرات خود رابرای ما ارسال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *