با کپی رایت خداحافظی کن

با کپی رایت خداحافظی کن

سلام به دوستان و همراهان گرامی استارتاپونه

تا به حال شده شما به عنوان یک تولید کنند ی محتوا ُ نمونه کاری را تهیه کنید و زمان زیادی را صرف کنید تا بتوانید محتوایی ارائه دهید تا در اختیار کاربران قرار دهید و ناگهان ببینید در یک سایت یا شبکه ای اجتماعی محتوای شما به نام کسی دیگر سند خورده است ؟؟

بی شک این اصلا حس خوشایندی به شما نمی دهد که هیچ حتی باعث رنجش خاطر شما هم می شود .چرا که هیچکس دوست ندارد کار و اثر او با نام کسی دیگر منتشر شود . کپی رایت یا همان برداشتن نمونه  کارهای دیگران چندان کار جالبی نیست و ما به عنوان تولید کننده محتوا وظیفه داریم که به هیچ عنوان چنین کاری را انجام ندهیم مگر با کسب اجازه از صاحب آن اثر پست به چنین کاری بزنیم .

دقت داشته باشید که کپی رایت طیف وسیعی از آثار فرهنگی و هنری را در بر می گیرد مانند فیلم ها ً موسیقی ها ً کتاب ها  که البته با پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش سایت ها و شبکه های اجتماعی این قوانین به این موارد هم اختصاص یافته است . چنانچه کسی اقدام به کپی و انتشار آثار دیگری نماید پیگر قانونی دارد و متخلف محسوب می شود .

البته دقت داشته باشید که قوانین کپی رایت شامل هراثری نمی شود . برای مثال مثلا فرض کنید شما ایده ای در سر دارید و هنوز آن را پیاده سازی نکرده اید پس شما نمی توانید در این مرحله از قانون کپی رایت استفاده کنید تا زمانی که آن ایده را عملی نکرده باشید .

همچنین باید در نظر داشت مقادیر ثابت و اعداد و ارقام هم ربطی به قانون کپی رایت ندارند از جمله ی این ها می توان به لیست اسناد عمومی ً جداول ُ راهنماهای تلفن و بسیاری از موارد این چنینی اشاره کرد .

همچنین می توان به اسامی سازمان ها و کسب و کار ها هم به عنوان مواردی که  می توان با خیال راحت از آن ها استفاده کرد نام برد زیرا این ها هم ربطی به قانون کپی رایت ندارد .

ما برای شما چند مورد از نمونه های که مشمول قانون کپی رایت می شوند و مواردی را نام بردیم که شامل این قانون نمی شوند .

مهم ترین نکته ای که باید در محتواگذاری در سایت ها و شبکه های اجتماعی رعایت کنید این است که خالق اثر باشید و سعی کنید ایده ها را خلق کنید مطمئن باشید محتوای کم کیفیت شما بسیار بهتر از این است که بخواهید ناشر محتوای دیگران باشید چرا ؟؟ زیرا علاوه بر اینکه شما با این کار به تیم خود ضربه می زنید و اعتبار برند خود را زیر سوال می برید باعث می شوید که در حرفه ی خود درجا بزنید و راه های  موفقیت و پیشرفت را به روی خود ببندید و شاید در ابتدا شما  متوجه نشوید اما به مرور زمان خواهید فهمید که با این کار به جای فتح قله فقط برای خودتان چاهی عمیق حفر کرده اید و در نتیجه مخاطب خود را از دست خواهید داد .

شاید شبکه های اجتماعی کم تر نظارت شوند و خیلی راحت افراد بتوانند مطالب و محتواهای دیگران را به لوگوی خود منتشر کنند اما یادتان باشد شما با این کار اجازه نمی دهید حتی ایده ها ً خلاقیت و نوآوری به سمت شما بیاید و فقط در حال در جا زدن خواهید بود .

پس سعی کنید هرگز از محتواهای دیگر افراد استفاده نکنید ً اگر تا الان این کار را انجام می دادید پس ار خواندن این مقاله با کپی برداری خداحافظی کنید و شروع کنید به تولید محتوای خودتان شاید اوایل کاری سختی باشد اما شما می توانید زمینه را پیشرفتتان مهیا کنید . برای این کار می توانید از افراد متخصص کمک بگیرید که تیم لاین استور با چندین سال سابقه ی کاری در این زمینه همراه شما ست می توانید با ما در ارتباط باشید و پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید .

اگر الان تصمیم دارید که خودتان تولید محتوا کنید می توانید از دوره های آموزشی  تولید محتوا با تدریس مهندس مجید درویش زاده مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی بهره ببرید .

دوست عزیز همین الان با کپی کردن خداحافظی من و توانایی های خودت را دست کم نگی

خوشحال میشیم به پیج اینستاگرامی ما هم سری بزنید همچنین به کانال استارتاپونه و جمع صمیمی ما ملحق شوید

سپاس از همراهی شما عزیزان

سخن آخر : به جای کپی برداری خالق اثر خودت باش

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *