از استارتاپ های موفق چه درس هایی می توان گرفت ؟

از استارتاپ های موفق چه درس هایی می توان گرفت ؟

سلام دوستان

در این مقاله آموزشی همراه ما باشید تا در رابطه با استارتاپ های موفق مطالبی را به شما بگوییم و اینکه شما می توانید از این استارتاپ ها چه درس هایی بگیرید و از تجربه ی آن ها استفاده کنید . همراه لاین استور باشید

در این مقاله آموزشی به این می پردازیم که چرا برخی از استارتاپ ها  بعد از شروع کسب و کار خود موفق می شوند و پیشرفت می کنند اما برخی دیگر با شکست مواجه می شوند؟

1-     گاهی اوقات برخی از افراد برای شروع استارتاپ خود کل جامعه را هدف خود قرار می دهند مانند استارتاپ هایی در قالب تاکسی های اینترنتی  .اما گاهی  بد نیست که تمرکز خود را بر روی همه ی افراد نگذارید و قسمتی از جامعه را انتخاب کرده  و روی آن کار کنید . در این نوع استارتاپ ها هدف شما همه ی افراد نیست بلکه استارتاپی اختصاصی را آغاز می کنید .

2-     استارتاپ های کاملا مشتری مدار هم بسیار موفق هستند برخی استارتاپ ها هستند که دقیقا با توجه به سلیقه ی مشتری محصول خود را انتخاب می کنند .درست مانند برخی از شبکه های تلویزیون و رادیو که در ساعاتی خاص موسیقی های درخواستی از مخاطبان را پخش می کنند در پلتفرم هایی مانند شبکه های اجتماعی هم این موضوع برای کاربران بسیار جذاب بوده و ازاینکه مطابق میل و سلیقه ی خود چیزی را از استارتاپ شما دریافت کنند بی شک تعامل شدیدی  بین شما و کاربران به وجود می آورد و کاربران را به شدت به شما وفادار می کند .مانند آنچه که استارتاپ Pandora   انجام می دهد و با این کار توانسته خود را در لیست استارتاپ های موفق جای دهد .

3-     باید به این نکته مهم توجه کنید که در تلاش نباشید که چند کار را به طور همزمان انجام دهید فرض کنیم شما استارتاپی را شروع کرده اید و به طور افراطی سعی دارید تعداد زیادی از نیازهای کاربران را برطرف کنید در این صورت بی شک اگر تعداد افراد تیم شما کم باشد آن ها به شدت تحت فشار قرار می گیرند و نمی توانند به درستی نیازهای مخاطب را شناسایی کنند در نتیجه شما در این حالت بخش زیادی از فعالیت های خود را متوقف خواهید کرد و در مقابل شما تعداد زیادی افراد ناراضی جمع خواهند شد و به تدریج با یک استارتاپ ناموفق مواجه خواهید شد . پس بی نهایت مراقب باشید و دقت کنید که اگر یا چند کار را به طور هم زمان انجام ندهید یا اگر می خواهید انجام دهید افراد بیشتری را در استارتاپ خود به کار بگیرید .

4-سعی کنید تاجایی که می توانید در استارتاپ خود از بهترین فناوری ها استفاده کنید و شک نکنید که اگر مدیریت لازم را داشته باشید این فناوری ها به پیشرفت شما کمک زیادی خواهد کرد.

دوستان عزیز از همراهی شما با این مقاله آموزشی سپاسگذاریم.

منتظر نظرات و پیشنهادهای شما عزیزان هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *