قوانین و حقوق مربوط به استارتاپ

قوانین و حقوق مربوط به استارتاپ

سلام دوستان امیدوارم حال دلتون خوبه باشه و همین الان بهترین اتفاقات براتون رقم بخوره

در این مقاله آموزشی قصد داریم در رابطه با موضوع مهمی در رابطه با قوانین استارتاپ ها صحبت کنیم همراه ما باشید .\

بی شک در هر کسب و کاری قوانین وجود دارد و اینکه ما بخواهیم بدون توجه به آن ها فعالیت کنیم شاید در ابتدا بتوانیم به راحتی فعالیت کنیم اما گاهی در طی مسیر استارتاپ ممکن است به هر دلیلی سرو کارمان به این قوانین بخورد پس حواستان باشد  این قوانین را بخوبی بشناسید و حتما در چهار چوب این قوانین فعالیت خود را انجام دهید .

این موارد از جمله نکات حقوقی مهم است که لازمه ی هر استارتاپی این است که با آن ها آشنایی داشته باشد .

این حقوق می تواند به دو مورد ختم شود :

رعایت نکردن حقوق اشخاص

در ابتدا باید به این اشاره کنیم که رعایت حق و حقوق در بین افراد یک تیم استارتاپ نکته ی مهمی است در ابتدا ممکن است افراد با تصورات در آمد معمولی با هم شروع به فعالیت کنند و صرفا جنبه ای دوستانه را در نظر بگیرند که معمولا در کشور ما افراد زیادی هستند که به این نحو فعالیت خود را آغاز می کنند و در ابتدا که استارتاپ هنوز رشد چندانی نکرده است به راحتی درآمدها را بین کارفرما و افراد تیم با توجه به صحبت های اولیه تقسیم می شود .اما همیشه همه چیز به این راحتی تمام نمی شود و در برخی موارد استارتاپ رشد زیادی می کند و  در نتیجه افراد تیم  دارای انتظارات جدیدتری می شوند و اگر قبلا در این مواقع بررسی های لازم را انجام ندهیم سوء تفاهیم ها باعت ایجاد کدورت می شود و در برخی موارد استارتاپ را از هم می پاشد و درنتیجه زحمات تیم استارتاپی کلا از بین می رود .

پس در ابتدا باید در چهارچوب قوانین  قراردادهای لازم را تنظیم کرده و از ابتدا حد و حدودها را مشخص کنیم .

 

مورد بعدی قوانین دولتی است که باید از به این نکته دقت کنیم فعالیت ما در چهارچوب قوانین وضع شده باشد تا برای استارتاپ ما مشکلی پیش نیاید . در ادامه همراه ما باشید تا دراین مورد صحبت کنیم .

نکات حقوقی که استارتاپ ها باید بدان توجه کنند

  1. فعالیت غیرقانونی نداشته باشیم : در تمام کشورهای دنیا برای هر کسب و کاری قوانین و مقرراتی وجود دارد که در کشورهای مختلف این قوانین متفاوتند اما رعایت آن ها لازم است .

از  جمله این قوانین می توان به مواردی همچون معامله ی کالاهایی که برخلاف قوانین است ً  معاملاتی که برپایه ی اهداف نامشروع بنا شده اند ً فعالیت هایی که جرم محسوب می شوند  .

این فعالیت های مجرمانه انواع و اقسام مختلفی دارد و لازم است همه ی این فعالیت ها را شناسایی کنید و از آن ها دوری کنید .

  1. حتما به فکر مجوز باشید : برای کسب و کارهای استارتاپی شما نیاز به 3 نوع مجوز دارد

1-پروانه کسب (مجوز صنفی )

2- نماد الکترونیک

3-مجوز ساماندهی

شما می تواند برای اینکه اشراف بیشتری به این قوانین داشته باشید از یک وکیل کمک بگیرید .

در ادامه باید به این نکته توجه کنید که اگر شما شریک کاری دارید حتما از صلاحیت قانونی شریک خود اطمینان کامل بدست بیاورید .

اظهارنامه ی مالیاتی

 این مورد  نیز از چالش های دیگر استارتاپ هاست هرگز سعی در مخفی کردن فعالیت خود نکنید و زمانیکه شرکت خود را ثبت نمودید و کد اختصاصی دریافت کردید حتما اظهارنامه ی مالیاتی خود را ارائه دهید بیمه تامین اجتماعی

با گسترش استارتاپ گاهی مدیران افراد تیم را بیشتر می کنند بدون اینکه به این نکته توجه کنند که لازم است حقوق و قوانین آن هادر چهارچوب قانون کار باشد .

گاهی برخی از افراد تیم ممکن است علیه کارفرما طرح شکایت کنند و متاسفانه مشکلاتی را ایجاد کند پس برای استارتاپ خود در این زمینه نیز رسیدگی های لازم را انجام دهید .

 

حواستان به فعالیت افراد تیم باشد

در یک استارتاپ فعالیت ها را شفاف سازی کنید چرا که در غیر این صورت شما به عنوان  متخلف از سوی مقامات قضایی شناخته خواهید شد .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *