چند حقه ی عالی برای تبلیغ نویسی

چند حقه ی عالی برای تبلیغ نویسی

سلام دوستان امیدوارم همین حالا که در حال خوندن این مقاله هستید حالتون عالی باشه

در این نوشته ما قصد داریم چند ایده یا حقه برای تبلیغ نویسی را به شما آموزش بدهیم همراه ما باشید

شاید مهمترین اصل در نوشتن و پیاده سازی یک تبلیغ  ساده بودن آن است یعنی ما در یک قالب ساده ی نوشتاری ُ  صوتی ُیا ویدئویی باید سعی کنیم تبلیغی را تهیه کنیم که در حالیکه ساده است خیلی راحت مفهوم را به مخاطب برساند و لازمه ی این کار  چیزی نیست جزء تلاش بسیار زیاد است .

شما یک فیلم 120 دقیقه ای را در سینما می بینید  و این حاصل تلاش چندین ماه یک گروه فیلمسازی است پس بی شک لازم است برای جذب مخاطب تلاش زیادی کنید در ادامه به شما چند ترفند برای تبلیغ نویسی عالی معرفی می کنیم

 

  • نوشتن چهارچوب متن : برای نوشتن چهارچوب نیاز است که به محتوا و مواردی که در تبلیغ باید ذکر شود نگاه کلی کنیم و یک نقشه ی کلی برای آن نوشت که این چهارچوب می تواند  تیتر ً مقدمه ُ داستان  ُ منفعت ها ً گارانتی و  دستور به اقدام یا call to action   .
  • نوشتن زیر تیتر ها قبل از بدنه ی تبلیغ ُ : زمانی که شما تیتر و چهارچوب را دارید در جریان کل تبلیغ قرار خواهید گرفت . می توانید تیترها را اصلاح کنید مثلا ممکن است متوجه شوید که یکی از تیترهایی که قبلا خوب بوده الان کارایی ندارد و آن را حذف کنید .
  • پیش نویس را خیلی سریع بنویسیم : نگران بی نقص نبودن آن نباشید و به خلاقیتتان اجازه شکوفا شدن را بدهید و بعد می توانید به مرور آن را اصلاح کنید و اگر لازم بود چیزی به آن اضافه کنید . پس سعی کنید هرچیزی که در سرتان است را سریعا را تایپ کنید  .
  • اجازه بدهید تبلیغ نفس بکشد : بعد از اینکه متن خود را تایپ کردید و نوشته ی شما تمام شد یک تایم استراحت متن بدهید . بعد از چند روز که به سراغ متن تبلیغ بروید می بینید ایده های جدید خود به خود در سرتان شکل می گیرد .
  • حذف سریع کلمه های ضعیف : متن را با دقت بخوانید و بدون لطمه زدن به محتوای کلی کلمات ضعیف را نابود کنید تا متن فروش برای خواندن توسط مخاطب نیاز به هیچگونه تلاشی نداشته باشد .دقت کنید که حذف کلمات اصل موضوع را کمرنگ نکند .
  • حتما پاراگراف را کوتاه کنید : به روزنامه ها توجه کنید تا به حال فکر کردید چرا خطوط پاراگراف ها کوتاه است ؟  زیرا ذهن مخاطب خطوط بلند را پس می زند و به سراغ متن هایی با خطوط کوتاه می رود .پس دقت کنید که اگر متن تبلیغ شما مثلا 15 خط است حتما آن را به پاراگراف های کوتاه تر تقسیم کنید .
  • بلند خواندن متن تبلیغ : یک تمرین ساده برای خروجی گرفتن نهایی از یک متن تبلیغ این است که متن تبلیغ را بلند بخوانید یا حتی دیگری برای شما بلند بخواند تا با دقت زیاد بفهمید چه نواقصی دارد ! اگر متن برای خودتان دلچسب و گوش نواز بود بی شک مخاطب هم همین حس را دارد .

از اینکه با این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگذاریم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *