وقت شناس بودن چه کمکی به استارتاپ ها می کند؟

وقت شناس بودن چه کمکی به استارتاپ ها می کند؟

سلام دوستان به یکی دیگر از مقالات سایت استارتاپونه خوش اومدین در این مقاله  قراره باهم راجع به موضوع وقت شناسی که یکی از موضوعات مهم در زندگی و مخصوصا در حرفه و شغلیه که ما داریم بپردازیم .

یکی از خصوصیات و ویژگی های مهمی که هر فردی در هر مقام و منصبی  که هست نیاز دارد ُ وقت شناسی است چرا که انسان های وقت شناس وجهه بسیار بهتری دارند وقابل اعتمادتر هستند و به دیگران اطمینان خاطر بیشتری خواهند داد و در نتیجه  تاثیر بسیار مثبتی بر روی اطرافیان خواهند گذاشت .

برخی نکات ساده اما مهم هست که شما می توانید با رعایت کردن آن ها به یک انسان وقت شناس تبدیل شوید . این نکات بسیار راحت و آسان است اما همیشه ما شنیده ایم که حرف زدن راحت است اما عمل کردن سخت است .

شاید شروع این کار کمی مشکل باشد اما شک نکنید کافی است شما چند بار این کار را انجام دهید و مانند یک انسان روانشناس رفتار کنید و خواهید دید که چقدر راحت به این رفتار عادت خواهید کرد و به یک فرد وقت شناس تبدیل خواهید شد فردی که سخت کوش و پرتلاش به نظر می رسد و البته همین طور هم می باشد .

گاهی باید دست کشید از اینکه به عنوان یک کارمند مدام همکاران و مدیر  تیم به چشم یک فرد حواس پرت و شاید تنبل به ما نگاه کنند .

همراه ما باشید تا مهمترین نکاتی که شما را به یک فرد وقت شناس تبدیل می کنند نام ببریم .

  • سعی کنید همیشه به موقع از خواب بیدار شوید : اکثر ما زمانی که قصد داریم بخوابیم زنگ هشدار گوشی خود را فعال می کنیم تا سرساعت معینی از خواب بیدار شویم البته بسیاری از ما گزینه تعلیق را هم فعال میکنیم به گمان اینکه ذهن خود را کم کم برای بیدار شدن آماده کنیم .  تلاش کنید که از این به بعد هرگز این کا را نکنید و مادامی که گوشی شما زنگ خورد از خواب بیدار شوید . بعد از چند روز مغز شما عادت خواهد کرد حتی ممکن است چند دقیقه قبل از به صدا درآمدن زنگ هشدار خودتان بیدار می شوید .
  • برنامه ریزی کنید : همیشه یادتان باشد شما هرگز نباید همه ی کارها را برای دقیقه نود بگذارید مثلا برای اینکه بتواند سرساعت به محل کار خود بروید و با اگر قرار ملاقات مهمی دارید باید سعی کنید لباس ها و وسایل خود را از شب قبل مرتب کنید اگر نیاز دارید مدرک و یا وسیله ای را به همراه خود ببرید آن را دم دست قرار دهید تا پیدا کردن آن برای شما وقت گیر نباشد .
  • زمان را اندازه گیری کنید : برای اینکه انسان وقت شناسی باشید لازم است شما زمان تقریبی در مورد کارها را بسنجید . مثلا زمان تقریبی دوش گرفتن ِ  لباس پوشیدن ُ  و مدت زمانی که طول می کشد به مقصد برسید را در نظر بگیرید تا بتواند با صرف این زمان به موقع به محل کار با قرار ملاقات خود برسید .
  • قدرت نه گفتن داشته باشید : ممکن است قبل از اینکه به محل کار می روید عده ای از شما خواسته ای داشته باشند و شما می دانید که اگر آن کار را انجام دهید دیر به محل کار یا قرار ملاقاتتان خواهید رسید پس خیلی راحت نه بگویید و کار اصلی خودتان را انجام دهید .
  • کارهایتان را لیست کنید : برای کار های خود برنامه ریزی کنید و اگر قرار ملاقاتی دارید حتما آن را یک جا یادداشت کنید . با این کار شما از فراموش کردن قرارهای خود در امان خواهید بود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *