بازاریابی پورسانتی چیست؟

بازاریابی پورسانتی چیست؟

این روزها که شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به سهولت در دسترس افراد قرار دارند، صاحبان کسب و کارها و برندها، تلاش می کنند از این فرصت برای معرفی برند و فروش محصولات خود استفاده کنند.

آن ها با حضور فعال در فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی، سعی دارند تا به بهترین نحو ممکن برای محصولات و برندشان تبلیغات و بازاریابی نمایند. در بین رقابت های شدیدی که در این فضا وجود دارد، انتخاب روشی موثر برای بازاریابی و تبلیغات بسیار حائز اهمیت است.

روش های مختلفی برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی وجود دارد که از بین آن ها می توان یک یا چند روش را انتخاب کرد تا به هدف دلخواه رسید. یکی از این روشها بازاریابی پورسانتی یا معرف (افیلیت مارکتینگ) نام دارد که در این مقاله مختصراً معرفی می شود.

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی معرف چیست؟

بازاریابی معرف یا ایفیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) روشی از بازاریابی است که در آن به معرفان یا ناشران، جهت معرفی و فروش محصولات و جذب مشتری، هزینه ای پرداخت می شود. یعنی معرف در برابر جذب مشتری و محصولاتی که به فروش می رساند، حق کمیسیون دریافت می کند.

تعریف بازاریابی پورسانتی

بازاریابی پورسانتی یا بازاریابی معرف، نام های دیگر نیز مانند «سیستم همکاری در فروش» و «بازاریابی وابسته» نیز نامیده می شود. در روش بازاریابی پورسانتی، که در شبکه های اجتماعی یا وب سایت ها انجام می شود، صاحب کسب و کار به افرادی که مالک وب سایت، کانال یا صفحات در شبکه های اجتماعی هستند، در قبال جذب مشتری و معرفی محصول و برند پورسانت پرداخت می کند.

به عبارت دیگر زمانی که صاحبان وب سایت ها یا صفحات و کانال ها در فضای مجازی برای کسب و کاری مشتری جذب کنند، یا محصولی را به فروش برسانند و یا برندی را معرفی نمایید، در قبال این کار هزینه ای را به عنوان حق کمیسیون دریافت می کنند.

بازاریابی پورسانتی چه مزایایی دارد؟

بازاریابی پورسانتی دو سر سود است، یعنی هم صاحب کسب و کار یا همان فروشنده و هم بازاریاب که همان صاحب وب سایت و یا صفحات اجتماعی است، سود می برند. در این روش تا زمانی که مشتری جذب نشده و محصولی به فروش نرود، فروشنده مبلغی به بازاریاب پرداخت پرداخت نمی کند.

در مقابل زمانی که مشتری جذب شد یا محصولات مورد نظر به فروش رفتند، صاحب وب سایت یا کانال که همان بازاریاب نیز هست، پوسانت خود را دریافت می کند.

انتخاب بهترین روش بازاریابی

در واقع بازاریابی پورسانتی فقط یکی از انواع روش های بازاریابی است. بر اساس نوع حرفه و کسب و کار، میزان سرمایه و استراتژی های مختلف باید به طور هوشمندانه یک یا چند روش بازاریابی را در شبکه های اجتمای یا فضای مجازی انتخاب کرد.

مجموعه لاین استور به صاحبان برندها و کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند به طور موثری بازاریابی را انجام دهند. این مجموعه در کنار مشاوره برای فعالیت تبلیغاتی و بازاریابی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، دوره های آموزشی متناسب را نیز در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

جهت دریافت مشاوره و دریافت بسته های آموزشی آشنایی با شبکه های اجتماعی از صفر تا صد و آموزش بازاریابی و تبلیغات در این شبکه ها، کافی است با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما شما را تا رسیدن به اهداف تان پشتیبانی می نمایند.

بعلاوه این مجموه با راه اندازی پنل ممبر فالوور و نوتیفیکشین لاین استور، انواع بسته های فالوور، لایک، منشن، ویو، ممبر و… را برای انواع شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی با حجم ها و قیمت های مختلف ارائه می دهد. کافی است روی لینک زیر کلیک کنید. ما برای هر سلیقه و هر هدفی محصولی خاص را در نظر گرفته ایم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *