استارتاپ ها را بر چه اساسی می توان ارزش گذاری کرد ؟

استارتاپ ها را بر چه اساسی می توان ارزش گذاری کرد ؟

سلام به دوستان و همراهان گرامی سایت استارتاپونه

امیدوارم  در این لحظه که در حال مطالعه ی  این مقاله هستید حالتون عالی باشید.

 

استارتاپ ها را بر چه اساسی می توان ارزش گذاری کرد ؟

استارتاپ ها را بر چه اساسی می توان ارزش گذاری کرد ؟

 

 

زمانی که قرار است ما یک استارتاپ را شروع کنیم بی شک داشتن سرمایه بسیار مهم است و ما در مواردی که قصد فروش محصولی را داشته باشیم که خودمان تولید کرده ایم بدون داشتن سرمایه و نیروهایی به عنوان افراد تیم یا کارمندان یک شرکت قادر به انجام این کار نخواهیم بود .

بنابراین برای تامین سرمایه باید سراغ افرادی برویم که این سرمایه را در اختیار ما قرار دهند در نتیجه این افراد با توجه به معیارها و ملاک های خود ارزشی را برای استارتاپ در نظر می گیرند که ما در این مقاله سعی درایم دررابطه با ایم موضوع با شما صحبت کنیم که سرمایه گذاران در استارتاپ ها بر چه اساسی به استارتاپ ها ارزش می دهند.

چند عامل که در بررسی استارتاپ ها برای ارزش سنجی مهم است عبارتند از :

  • نیروی انسانی : در هر استارتاپی تعدادی نیرو فعالیت می کنند با قصد انجام فعالیت را دارند که ارزش یک استارتاپ بسته به تخصص این افراد دارد  هرچه افراد متخصص تر باشند و رابطه با موضوع استارتاپ قوی تر باشند بی شک این استارتاپ از نظر سرمایه گذاران ارزش بیشتری خواهند داشت .
  • ارزش گذاری استارتاپ ها براساس استاندارد در آمدی : در این حالت سرمایه گذار استارتاپ را براساس متوسط درآمدی که در چند سال اخیر کسب کرده است می سنجد . در  این نوع اعتبارسنجی می توان دید کامل تری نسبت به نقدینگی و ارزش افزوده استارتاپ داشت .
استارتاپ ها را بر چه اساسی می توان ارزش گذاری کرد ؟

استارتاپ ها را بر چه اساسی می توان ارزش گذاری کرد ؟

 

متوسط سود سالانه براساس متوسط سود 5 تا 8 سال  گذشته بررسی می شود نکته قابل توجه این است که در برخی کسب و کارها این زمان به 8 الی 12 سال ممکن است تغییر کند .

  • روش ارزش سنجی استارتاپ ها و عملکرد مشتری : در این روش مشتری در راس قرار دارد و این روش روشی کاملا توصیه شده است زیرا ارزش سنجی براساس عملکرد مشتری انجام می شود اینکه حقوق مشتری چگونخ در نظر گرفته می شود ُ  استارتاپ به چه طریقی می تواند مشتری را حفظ کند و در نهایت سود آوری مشتری چقدر است .
    پس در این روش همه بررسی و اعداد و ارقام بر روی مشتری انجام می شود .

دوستان عزیز  در نهایت باید به شما بگوییم که روش های زیادی برای ارزش گذاری استارتاپ ها وجود دارد که ما در این مقاله به سه مورد از آن ها اشاره کردیم .

شما در این مورد چه تجربه ای دارید و اگر از سرمایه گذاران برای راه اندازی استارتاپ خود کمک گرفته اید  آن ها از چه طریقی اعتبار شما را مورد سنجش قرار داده اند؟؟

لطفا نظراتتون را برای ما کامنت بگذارید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *