اینفلوئنسر مارکتینگ شاخص

اینفلوئنسر مارکتینگ موضوع استارتاپونه ششم

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به معنای برقراری ارتباط با افرادی است که میتوانند از طریق وبلاگ و شبکه های اجتماعی برای شما مخاطبانی بیابند، که شاید برند شما به تنهایی قادر به این کار نباشد. این استراتژی برای سالیان است که فعالیت میکند اما میتوان گفت در طی چند سال اخیر به صورت جدی مورد توجه بازاریابان حرفه ای آنلاین قرار گرفته است. برخی یک اینفلوئنسر را فقط به یک فرد مشهور به صرف داشتن تعداد فالوئر بالا، در نظر میگیرند. اما واقعیت این است که اینفلوئنسر هر شخصی است که میتواند مخاطب خود را تحت تاثیر قرار بدهد و محصول و یا سرویس شما را به صورتی تبلیغ کند که مخاطبان تبدیل به مشتریان شما بشوند.

به راستی که سال ۲۰۱۷ سال شکوفایی اینفلوئنسر مارکتینگ بوده است. برند های معتبر برای جذب اینفلوئنسرها در رقابت تنگاتنگی از یکدیگر برای تبلیغ هر چه بیشتر محصول و سرویس خود، پیشی میگیرند و به وضوح این روند در سال ۲۰۱۸ بیشتر مشاهده خواهد شد.

 

اما سوال این است که، ما از چه ترفند هایی در این زمینه میتوانیم استفاده کنیم که در سال ۲۰۱۸ نیز موفقییت آمیز و کارآمد باشند؟

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

 

در اینجا نگاهی میاندازیم به ترفند های اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۱۸:

 

  1. از همکاری برند خود و اینفلوئنسرتان پرده بردارید.

اولین و مهم ترین نکته ای در اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ خواهید دید ، عیان تر شدن رابطه و همکاری بین اینفلئونسر ها و برند ها خواهد بود. در روزهای اولیه ظهور اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه های اجتماعی ، تعداد کمی از برند ها درباره همکاری با افراد مشهور مورد علاقه ما ، صحبت میکردند، نکته ای که اکنون برای این نوع کسب و کار آنلاین ضروری است.

در ابتدا بسیاری از اینفلوئنسر ها مطالبی در اینستاگرام و یا ویدئو یی در یوتیوب به اشتراک میگذاشتند بدون اینکه صحبتی از همکاری با آن برند بکنند. همانطور که میتوانید تصور کنید این یک اشتباه بزرگ بود.

در سال ۲۰۱۷ وزارت تجارت و صنایع آمریکا با تاکید بر روشن شدن رابطه ی یک اسپانسر و برند وارد این زمینه شد. اگر میخواهید همه چیز به طور قانونی پیش برود ، اینفلوئنسر شما باید همیشه این نکته را که برای شما تبلیغ میکند را متذکر شود و نشان دهد. این کار به سادگی با استفاده از هشتگ #تبلیغات و یا #اسپانسر، ممکن خواهد شد. علاوه بر این ، اینستاگرام این امکان را به شما میدهد که از گزینه ی محتوای تبلیغاتی استفاده کنید؛ ابزاری که در اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام نقشی کلیدی را ایفا میکند.

راه های اینفلوئنسر مارکتینگ

 

در اینجا به چند نکته مهم در به روز بودن کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ میپردازیم:

  • در هر مطلب باید به همکاری خود با فرد اینفلوئنسر اشاره شود.

اگر شما قراردادی با یک اینفلوئنسر بسته اید که ماهانه در ۵ مطلب برای شما تبلیغ کند ، این بدین معناست که او باید در هر ۵ مطلب به همکاری با برند شما اشاره کند و نه فقط مطلب اول. حتی اگر یکی از مطالب به وضوح تبلیغی برای برند شماست ، او همچنان باید متذکر همکاریش با برند شما بشود.

  • هر مطلب اسپانسر شده را نظارت کنید.

فقط با این فرض که با یک اینفلوئنسر قرارداد بسته اید که زیر پست خود از هشتگ اسپانسر استفاده کند، نمیتوانید از روند موفق این کار اطمینان حاصل کنید. هر یک از مطالبی را که اسپانسر کرده اید را، به دقت نظارت کنید و مطمئن شوید که اینفلوئنسر به همکاریش با برند شما اشاره میکند ؛ در غیر این صورت تمام زحماتتان برای هیچ بوده است.

  • از نام برند خود در هشتگ استفاده کنید.

برندسازی با اینفلوئنسر مارکتینگ

 

از آنجایی که کاربران معمولا نظری منفی نسبت به تبلیغات در شبکه های اجتماعی دارند ، شما میتوانید از هشتگ هایی به غیر از # تبلیغات نیز استفاده کنید. برای مثال از این هشتگ میتوانید استفاده کنید: #نام برند همکاری #brandpartner))

 

  1. استفاده خود از اینفلوئنسر مارکتینگ را فقط به اینستاگرام محدود نکنید.

اگرچه که طبق نظر سنجی در سال ۲۰۱۷ ، بیش از ۹۲ درصد فعالییت ایتفلوئنسر ها در اینستاگرام شکل گرفته است ؛این بدین معنا نیست که شما دیگر شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید. همان نظر سنجی نشان داده بود که اینفلوئنسر ها در فیسبوک،اسنپ چت، تلگرام ، یوتیوب و پینترست نیز فعال هستند. اینفلوئنسر ها ممکن است به دلیل مخاطبان بیشتر در یک شبکه از شما هزینه ای بیشتری نسبت به فعالیت در شبکه دیگر تقاضا کنند. شما ممکن است به اندازه فعالیت در اینستاگرام مخاطب پیدا نکنید ولی با هزینه کمتر مخاطبانی در شبکه ی اجتماعیدیگری پیدا خواهید کرد. علاوه بر نکات بالا ، باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه ی انفلوئنسر ها در اینستاگرام فعال نیستند برای مثال بسیاری از آنان در پینترست به تبلیغات میپردازند ؛ بنابراین از دیگر پلتفرم ها نیز بهره ببرید.

 

  1. میزان سود خالص حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ را تخمین بزنید.

آیا به راستی کمپین تبلیغاتی اینفلوئنسر شما سود آور است و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک میکند؟ اگرچه کار با یک اینفلوئنسر پرستیژ خاصی به برند شما میبخشد؛ اگر این هزینه ها جبران نشوند ، زحمت و هزینه های صرف شده تان بی حاصل خواهد بود. در سال ۲۰۱۸ سعی کنید به دقت به میزان سودی که از این نوع تبلیغات آنلاین بدست می‌آورید نظارت داشته باشید. از پارامتر های UTM استفاده کنید تا بتوانید به درستی فعالییت هر مخاطب را بررسی کنید. گزینه ی دیگر دادن یک کد توسط اینفلوئنسر شما به مشتری ها خواهد بود؛ در این حالت هر بار که یک مشتری از آن کد استفاده میکند شما متوجه خواهید شد که این درآمد ،حاصل از فعالییت اینفلوئنسر شما بوده است.

اینفلوئنسر

 

  1. مطالب مفید و نه صرفا مطالب تبلیغاتی ، را به اشتراک بگذارید.

برخی از صاحبان برند ها تصور میکنند فقط به صرف اینکه در یک عکس اینفلوئنسر محصول شما را دست گرفته است و میگوید “من عاشق این محصول هستم” ؛ عمل بازاریابی انجام شده است. اگر صادقانه بخواهیم قضاوت کنیم این نوع تبلیغات تکراری و حوصله سر بر هستند. در سال ۲۰۱۸ کمپین های تبلیغات آنلاین شما از طریق اینفلوئنسر ها باید بر تولید محتوا تمرکز داشته باشند و نباید شبیه تبلیغات بی فکر اتوماتیک به نظر برسند. به بیان ساده تر اینفلوئنسر شما با محصولی که میخواهد تبلیغ کند باید همخوانی داشته باشد و در تبلیغ به درستی نحوه استفاده از آن محصول را نشان دهند. مثلا یک دندانپزشک میتواند به عنوان یک اینفلوئنسر مارکتینگ برای برند یک خمیردندان تبلیغ کند و نه تبلیغات برای یک برند ماشین!

پیشبینی میشود که در سال ۲۰۱۸ برند های کوچکتر نیز به بهره از بازار داغ اینفلوئنسر ها دست به ساخت ویدئو های تبلیغاتی و انتشار انها در یوبیوب خواهند کرد. بنابراین شما باید به فکر تولید محتوا و ویدئویی خلاق و متمایز از دیگر رقبایتان باشید.

اینفلوئنسر یعنی چی

کارشناسان حرفه ای تولید محتوا قادر به تحت تاثیر قرار دادن احساسات مخاطبان و متعاقبا بیشتر مشتاق کردن آنها میشوند. همیشه قبل از شروع همکاری با اینفلوئنسر خود، این سوالات را از خود بپرسید: چه موضوع جدیدی را میتوانید در این تبلیغ بگویید؟ چگونه میخواهید پیام خود را انتقال دهید؟ مخاطب شما چه نفعی از این محتوا خواهد برد؟

 

  1. دریای وسیع اینفلوئنسر ها

برند ها تنها کسانی نیستند که متوجه محبوببیت چشم گیر اینفلوئنسر ها شده اند. کارمندان معمولی نیز اکنون متوجه پتانسیل این حرفه برای فعالییت در زمینه بازاریابی اینترنتی شده اند و میتوان گفت هم اکنون این فعاییت به عنوان یک حرفه در نظر گرفته میشود! در گوگل برا ی مثال سوال : چگونه یک اینفلوئنسر بشویم ؟ روزانه افزایش می یابد. این دریای عظیم اینفلوئنسر ها و تبدیل شدن این فعاللیت به یک حرفه، میتواند دیوار عظیمی بین شما و اینفلوئنسر های برتر ایجاد کند اما به همین میزان، این امر باعث میشود که شما انتخاب های بیشتری داشته باشید. و فراموش نکنید که برتری یک اینفلوئنسر نسبت به دیگری نه به تعداد فالوئر های او بلکه بسته به توانایی اینفلوئنسر به جلب توجه مخاطبان میباشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

 

  1. یوتیوب را فراموش نکنید

همانطور که به خاطر دارید در سال ۲۰۱۷ بسیاری از برند ها از هزینه های تبلیغاتی خود در یوتیوب را کاهش دادند. این کاهش تبلیغات در یوتیوب به دلیل تولید محتوای بد نبود. در واقع مشکل برند ها نداشتن کنترل بر تبلیغاتشان بود. شما وقتی برای نمایش تبلیغتان هزینه ای میپردازید ؛طبیعی است که بدانید تبلیغ شما در کنار چه نوع ویدیئویی نمایش داده میشود. اما راه حل چیست؟ اینفلوئنسر ها با شناخت مخاطبان خود این قابلیت را برای شما فراهم میسازند تا بر پروسه تبلیغات خود نظارت داشته باشید.

یوتیوب به نیروی عظیم همکاری مستقیم اینفلوئنسر ها و برند ها کاملا آگاه است. به همین دلیل است که یوتیوب پلتفرم مارکتینگ خود را ساخته است به نام Famebit.

Marketing-Influencer

  1. با ارتباطات غیر مستقیم خداحافظی کنید.

ما در این مقاله به عبارت “کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ” چندین بار اشاره کردیم. اما بهتر است دیدگاه شما نسبت به اینفلوئنسر خود رابطه ای دوستانه باشد. برای نتیجه هر چه بهتر سعی کنید با هر یک از اینفلوئنسر های خود رابطه ای دوستانه و طولانی مدت برقرار کنید. بسیاری از برند ها طبق قراردادی که با اینفلوئنسر خود بسته اند با او کار میکنند، هزینه ها را میپردازند و بعد این رابطه قطع میشود. اما در سال ۲۰۱۸ برند ها متوجه شده اند که برا ینتیجه گیری بهتر باید به اینقلوئنسر ها مانند شریک و همکار خود نگاه کنند. اگر شما این حس را به اینفلوئنسر خود انتقال دهید مطمئن شوید که آنها به برند شما وفادار خواهند ماند و با اشتیاق بیشتری به تبلیغ محصول و یا سرویس شما میپردازند. مطمئن باشید که مخاطب در نگاه اول متوجه خواهد شد که این اینفلوئنسر صرفا برای پول، برای یک محصول تبلیغ میکند و یا خود او صادقانه از برند شما حمایت میکند.

 

گیمیفیکیشن موضوع جلسه دوم استارتاپونه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *