استارتاپ و هم بنیان گذار

استارتاپ و هم بنیان گذار

سلام دوستان ممنون از اینکه باما همراه هستید . دراین مقاله قصد داریم در رابطه با هم بنیان گذار مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .همراه ما باشید .

ابتدا تعریف کاملی از این واژه را بیان می کنیم .فرض کنید شما به عنوان یک موسس با بنیان گذار استارتاپ برنامه ریزی های لازم را برای شروع استارتاپ خود انجام داده اید . خوب قبل از اینکه شما بخواهید ایده ی خود را به مرحله اجرا در بیاورید باید به این فکرکنید که آیا شما می توانید به تنهایی از پس تمام وظایفی که خواهید داشت بربیایید .افرادی هستند که شاید قدرت ریسک پایینی داشته باشند و در شروع استارتاپ تصمیم بگیرند که تک و تنها یک استارتاپ را راه اندازی کنند و به عنوان رهبر یک استارتاپ  فعالیت های خود را تنها با تیمی که گرداوری کرده اند شروع کنند .

اینکه افراد تا چه حد آموزش دیده باشند تا بتوانند به  تنهایی یک استارتاپ را  شروع کنند و مسیر را ادامه دهند به عوامل مختلفی بستگی دارد و البته لزوما نمی توان گفت که این افراد با شکست مواجه خواهند شد . خیلی از افراد توانستند به تنهایی رهبری یک تیم استارتاپ را برعهده بگیرند و موفق هم بوده اند . اما باید به این نکته توجه داشته باشید که وجود فردی در کنار موسس استارتاپ برای همراهی لازم است .به این فرد هم بنیان گذار یا کوفاندر گفته می شود .

پس بیایید ابتدا به مفهوم فاندر بپردازیم : به فردی که به تنهایی و بدون داشتن حمایت از طرف شخص یا شرکتی  و البته با پشتیبانی اندک شروع به راه اندازی استارتاپی می کند تا از این طریق محصولات و خدمات خود را در اختیار دیگران قرار دهد فاندر می گوییم .پس شما تا اینجا تبدیل به یم فاندر می شوید تا استارتاپ خود را شروع کنید .

همانظور که گفتیم خیلی از افراد به تنهایی شروع به راه اندازی استارتاپ می کنند اما همیشه هم اینظور نیست و در اکثر مواقع نیاز است که در شروع استارتاپ و برای مدیریت و برنامه ریزی از یک هم بنیان گذار هم استفاده کنیم تا بتوانیم در مواقع لازم تصمیم گیری های لازم را انجام دهیم . این هم بنیان گذار همان کوفاندر نامیده می شود .

تفاوت کوفاندر با  کارمندان چیست ؟

بی شک استارتاپی را که راه اندازی می کنید شامل تعدادی کارمند خواهد بود که در بخش های مختلف فعالیت می کنند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که کارمندان دلسوز استارتاپ شما نخواهند بود و منافع خود را در اولویت قرار می دهند تا منافع استارتاپ را .برای همین شما نیاز به یک کوفاندر دارید و خواهید دید که این شخص چطور در جهت پیشرفت استارتاپ به شما کمک خواهد کرد و علاوه براین در ابتدای راه اندازی یک استارتاپ شاید تعداد کارمندان و همچنین تعداد مشتریان شما کم باشد اما کم کم با ترقی استارتاپ شما تعداد مشتریان خیلی بیشتر می شود و به دنبال آن تعداد کارمندان زیاد می شود و شما به تنهایی و بدون کوفاندر شاید نتوانید برنامه ریزی های لازم را انجام دهیدو ممکن است  استارتاپ شما دچار اختلال و شاید نابودی شود .

پس بهتر است قبل از شروع استارتاپ شرایط را برای ورود کوفاندر در تیم استارتاپی فراهم کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *