Pivot

چرخش (Pivot)

تو مفاهیم استارتاپ ناب و مشتری‌سازی، چرخش (Pivot)، یعنی تغییر در یکی از عناصر فرضیات مشتری، مساله، راه‌حل یا تو مدل کسب و کار، این تغییر بر پایه یادگیری و آموخته‌ها و بازخوردها صورت میگیره. اریک رایز می‌گه:

«بوسیله آزمودن، هر فرض ناموفقی ما را به سمت یک چرخش جدید می‌برد، از همه‌ی آن‌چیزهایی که آموخته‌ایم صرفنظر نمی‌کنیم و فقط یک عنصر طرح کسب و کار خود را تغییر می‌دهیم (بخش مشتریان، مجموعه ویژگی‌های محصول، جایگاه‌سازی)»

چرخش کردن در قلب مفهوم «سریع شکست بخور» قرار داره. هر چی سریعتر بفهمید که یه فرض نادرستِ، سریعتر می‌تونید اونو به روز و جایگزین کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *