startups Property

تقسیم بندی مشتریان در کسب و کار و حالات آنان

☑️ بطورکلی مشتریان خود را می توانید به ۵ دسته زیر تقسیم کنید:

🔘 ۱ – مشتریان‌راضی
از خرید خود راضی هستند و به احتمال زیاد دوباره از شما خرید خواهند کرد.

🔘 ۲ – مشتریان‌شاد
از خرید خود شاد هستند و به احتمال بالایی دوباره از شما خرید خواهند کرد.

🔘 ۳ – مشتریان‌شیفته یا به‌وجدآمده
به این مشتریان، مشتریان وفادار نیز گفته می‌شود.

🔘 اینها تابلوی‌تبلیغاتی شما هستند و در حد اعلا به یکی از هواداران شما یا برندتان تبدیل می‌گردند.

🔘 ۴ – مشتریان‌ناراضی
از خرید خود ناراضی هستند و به احتمال زیادی دوباره از شما خرید نخواهند کرد.

🔘 ۵ – مشتریان‌خشمگین
با توجه به عدم رضایت از خرید خود و عدم جلب رضایت او توسط شما، سعی دارد تا به هر نحوی شده به شما ضرر بزند و دیگران را نیز از خرید منصرف کنند.

🔘 باید سعی کنید مشتریان‌خشمگین را کنترل و رضایت آنها را جلب نمایید و یا از عصبانیت آنها بکاهید.

🔘 فروشنده حرفه‌ای سعی می کند تا مشتریانش را به ” مشتریان‌شیفته ” تبدیل کند، چرا که هزینه حفظ و نگهداری مشتریان شیفته یک پنجم مشتریان جدید است.

🔘 مشتریان‌جدید ۵ برابر سایر مشتریان هزینه دارند.

🔘 اگر مشتریان ناراضی شدند از طریق کنترل محیط کار باید رضایت آنها را به دست آوریم و باید به کارکنان آموزش بدهیم که به مشتریان بها بدهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *