Customer Journey Mapping

نقشه سفر مشتری (Customer Journey Mapping)

یکی از ابزارهای مهمی که تو زمینه تجربه سازی مشتریان استفاده میشه، نقشه راه/سفر مشتریِ (Customer Journey Map). در واقع این نقشه شامل کل مراحل، شرایط و حالت های احساسی که مشتری در زمان تعامل باهاتون تجربه می کنه. این ابزار نقطه نظر مشتریُ نشان می ده و فقط به نقاط تماس با کسب و کار اشاره نمی کنه و کاملاً با نقشه نقاط تماس (مشتری) که نشان دهنده تعامل ها یا تماس های شخصی با مشتریان است، متفاوت داره.
نقشه سفر مشتری داستان تجربه مشتری را از تماس آغازین تا فرآیند ایجاد مشارکت و ایجاد ارتباط طولانی مدت نشون میده. این نقشه میتونه روی بخش خاصی از داستان تمرکز کنه و یا کل تجربه‌شو نشون بده. نکته مشترک همه این نقشه ها، تشخیص تعامل بین ما (استارتاپ) و مشتریِ. تو این نقشه درباره احساسات کاربران، انگیزه هاشون و سوالاتی که تو هر بخش از نقاط تماس ممکنِ باهاش مواجه بشن، صحبت می شه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *